000
|
nam 22 uu 4500 |
008 |
| |||||||||||||||||spa|| |
260 |
|bInstituto Nacional de Antropología e Historia|c2015-12-01 |
650 |
1 |aantropología|xetnografía|xinfancia|xmetodología |
887 |
|a
http://vocabularios.inah.gob.mx/adscripcion/44
|
773 |
0 |tCuicuilco. Revista de ciencias antropológicas |
773 |
0 |tCuicuilco Vol. 22 Num. 64 (2015) Infancia y crianza |
540 |
|aCreative Commons Attribution Non-Commercial No Derivatives (CC BY-NC-ND) |
245 |
10|aAntropología e infancia. Reflexiones sobre los sujetos y los objetos|pCuicuilco Revista de la Escuela Nacional de Antropología e Historia: Infancia y crianza Num. 64 (2015) Vol. 22 septiembre-diciembre |
700 |
1 |aJerry J.|eauthor|ecreator|uEscuela de Antropología, Universidad Central de Venezuela |
655 |
7|aArtículo de revista|2mediateca-genero |
022 |
|a1405-7778 |
520 |
|a<p>En la tradición antropológica, a la infancia se le ha situado en campos tangenciales al objeto de estudio de esta disciplina, la escuela de cultura y personalidad ha sido la corriente que ha abordado más el tema. Recientemente han surgido investigaciones enfocadas a niños y niñas, sin embargo, las nuevas aproximaciones requieren de la reflexión del sentido antropológico para valorar desde el análisis de la cultura el espacio social de niños y niñas, es decir, de la infancia. Esto implica el análisis de la infancia en dos vertientes: la visión que tiene de sí misma y de su entorno, y la perspectiva de la sociedad en la cual está inserta.</p> |
520 |
|a<p>According to anthropological tradition, childhood has been positioned in tangential fields of this discipline; the school of culture and personality has been the main one to cover the study of this theme. Recently, there have been studies that have focused on children; however, the new approximation requires reflection on the anthropological meaning of the same, to evalu-ate the theme from a cultural perspective regarding the social position of boys and girls, i.e. infancy. This involves the study of childhood from two viewpoints: from the perspective of the children themselves and their view of their environment; and, from the perspective of the society in which the children live.</p> |
540 |
|aCreative Commons Attribution Non-Commercial No Derivatives (CC BY-NC-ND) |
852 |
|aEscuela Nacional de Antropología e Historia |